Wednesday, July 14, 2010

belum terlambat untuk menyesal...

ini merupakan luahan seorang sahabat yang menyesal atas dosa2 yang dilakukan beliau...
nama beliau terpaksa dirahsiakan atas alasan2 yang munasabah...
penulis jadikan luahan beliau dalam bentuk puisi supaya lebih mudah di fahami dan di hayati bersama-sama...
terimalah...

ada benda aku dah buat...
ada tempat aku dah pergi...
ada seekor raksaksa...
aku biarkan dia berlari...
sekarang dia kejar aku....

ada benda yang aku menyesal...
kau tak boleh nak maafkan...
kau tak boleh nak lupakan...
ada satu hadiah...
yang kau hantar kan kat aku...

ada satu permainan yang aku main...
ada peraturan yang aku langgar...
ada kesalahan yang aku lakukan...
tapi aku jadikan semua itu cara aku...


jadi, ambillah malam ni...
balutkan keliling aku macam selimut...
aku tahu aku tak di maafkan...
tapi aku perlukan tempat untuk tidur...

jadi, ambillah malam ini...
baringkan aku dekat atas jalan ini...
aku tahu aku tak dimaafkan...
tapi aku berharap aku kan diberikan...
sedikit ketenangan...

-tamat-

jadi insaflah rakan2...
jangan hanyut jauh sangat...
nanti susah nak balik...

p/s: penulis dah tahu puisi ini hambar...

1 comment:

  1. Cubalah google tajuk BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH, maka akan fahamlah kita tentang hakikat bangsa ini. Dan cubalah google pula tajuk-tajuk berikut agar kita kenal musuh dalam selimut yang mencari peluang dan ruang untuk mengkhianati bangsa ini, iaitu:-

    (a) http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
    (b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
    (c) Jom Kenali Dr Maza & Co
    (d) Ahlul Bait Yang Dicerca
    (e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
    (f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
    (g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah

    FAKEH KHALIFAH SAKA

    ReplyDelete